Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Eliot

Av Tilda - 17 juni 2014 18:15

   Hej bloggen har är lite uppdateringar om Eliot. Först när jag kom till stallet så hjälpte jag ridläger barnen lite med sadling och tränsning och när dom red iväg så gick jag iväg för att hämta Eliot. Ridhuset var upptaget och eftersom det var så fint väder gick vi till paddocken. Började med att lungt skritta honom och låta honnom nosa lite på sakerna runt omkring. Jag fick jobba ganska mycket med att få honnom att inte gå in i mig utan gå på spåret. När vi både skrittat och travat över lite bommar övade jag på att stanna Eliot. Det är ju viktigt att han lyssnar på mig eller den som leder honnom. När han jobbat på duktigt fick han som belöning att hoppa lite hinder. Dom var låga men han tyckte att det var kul. När vi hoppat dom några gånger tänkte jag att bara han kunnde hoppa och jag kunnde gå brevid hindret men då tog det tvärstopp. Efter det borstade jag av honnom lite snabbt för att han skulle få gå ut i hagen och äta sin lunch. Eliot är ju ny och har därför fått gå ensam men idag släppte jag ihop honom med Poki´mon som har fång och därför fått gå ensam i en hage utan gräs. När jag hämtade honnom en och en halv timma senare var han ganska pigg och ville gärna komma ut ur hagen. Började med att ställa in honnom i stora stallet och pysslade med honnom i ca 45 minuter. Ryktade tills han  var alldeles blank och fin. Borstade manen och flätade den. Han var SUPER DUKTIG inne i stallet och jag blev värkligen stolt. Han var helt lugn i stallet och när en till häst kom in var han fortfarande helt lugn. Jag övade mycket på att lyfta han hovar och kratsa dom. Framhovarna lyckades jag till slut få honnom att lyfta helt frivilligt men bakhovarna gick väll sådär. När jag pysslat ordentligt så tog vi en tur till paddocken där vi mest skrittade på spåret och över bommar och hinder. Märkte att han var mycket lugnare i paddocken när jag hade borstat honnom innan så det upplägget blir det imorgon med. Senare på eftermiddagen borstade jag och gosade lite med honnom innan jag åkte hem. Väl hemma badade jag med familjen och köpte god glass!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilda - 22 juli 2014 19:12

bloggenommigochdittodatt.blogg.se bloggenommigochdittodatt.blogg.se bloggenommigochdittodatt.blogg.se     ...

Av Tilda - 12 juli 2014 14:29

Hej bloggen! Nu är det sista gången jag skriver på denna bloggen. kanske kommer jag tillbaka hit till bloggen någon gång men isåfall får ni veta det innan för nu har jag nämligen en ny blogg. Så kika in där, den är precis som denna bloggen fast istäl...

Av Tilda - 9 juli 2014 20:14

   

Av Tilda - 7 juli 2014 18:20


★ Skriv en komentar om vad du tror det är för hästras på bilden. ★ Skriv din bloggadress om du vill bli länkad ( inget måste) ★ Kika in på lördag och se om du vunnit.     ...

Av Tilda - 7 juli 2014 17:58

Hej på er! Just nu sitter jag i köket medans jag har fötterna i ett härligt fotbad. Allt jag använde till fotbadet var olivolja, cocoskräm, varmtvatten och lite tvål.  Idag har jag träffat en kompis och vi har gjort mycket roligt. Under eftermiddagen...

Presentation


Välkomen till min blogg!

Här skriver jag om djur, vardag, fritid ja allt och lite till helt enkelt :)
Hoppas ni stannar!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Bästa med sommarlovet är...
 Glass
 Sola
 Bada
 Pyssla
 Vara ledig
 Sitta vid datorn
 Sovmorgon
 Rida
 Åka på semester
 Annat
 Allt

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards