Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

Eliot!

Av Tilda - 18 juni 2014 20:15

  Idag skulle ridlägerbarnen löshoppa shettisarna och Eliot fick vara med där så därför hade jag honom inte på morgonen utan fick istället titta på. Eliot hade alldrig blivit löshoppad förut så därför var han väldigt ovan. Först blev han ledd över bommarna i hindret som låg ner. Sen höjdes hindret till 30 cm men då förstod Eliot inte hur han skulle göra och fick lite panik och stack iväg i ridhuset. Han sprang såklart till dom andra hästarna i ledet och vi blev lite oroliga att det skulle bli bråk eftersom han inte känner dom andra hästarna men det gick bra och han blev infångad. Nästa gång fick en tjej springa med honnom över hindret och då förstod han och hoppade galant ända tills ena hindret hamnade på 50 cm för då sprang han bakat och mot linan och blev ganska rädd men med lite hjälp av kraftfoder som lockbete hoppade han det supersnyggt. Min modiga Totte. Sen släpptes hana ut i hagen och fick sitt lunch hö. Jag åt också lunch, fast inget hö utan istället åt jag smörgås med fetaost, salladskrydda och gurka. Efter lunchen gick jag för att hämta Eliot. Innan jag tog ut honnom så satte jag på poke´mon hans flughuva. Jag ledde ner Eliot till padocken där vi först skrittade runt över några bommar och sen tog vi lite trav. Eliot lyssnade mycket bättre idag och bet mig inget även om han var lite nafsig. I slutet fick han trava över 20 cm och sedan tog vi en liten galopp. Super bra jobbat Totte. Vi var i paddocken ca 40-50 minuter. Sen tog jag in honom i stallet och hade världens gosigaste borstpass och jag borstade honom i 60 minuter tills hela han glänste och så flätade jag honom och gosade super mycket.


Puss Eliot


   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilda - 22 juli 2014 19:12

bloggenommigochdittodatt.blogg.se bloggenommigochdittodatt.blogg.se bloggenommigochdittodatt.blogg.se     ...

Av Tilda - 12 juli 2014 14:29

Hej bloggen! Nu är det sista gången jag skriver på denna bloggen. kanske kommer jag tillbaka hit till bloggen någon gång men isåfall får ni veta det innan för nu har jag nämligen en ny blogg. Så kika in där, den är precis som denna bloggen fast istäl...

Av Tilda - 9 juli 2014 20:14

   

Av Tilda - 7 juli 2014 18:20


★ Skriv en komentar om vad du tror det är för hästras på bilden. ★ Skriv din bloggadress om du vill bli länkad ( inget måste) ★ Kika in på lördag och se om du vunnit.     ...

Av Tilda - 7 juli 2014 17:58

Hej på er! Just nu sitter jag i köket medans jag har fötterna i ett härligt fotbad. Allt jag använde till fotbadet var olivolja, cocoskräm, varmtvatten och lite tvål.  Idag har jag träffat en kompis och vi har gjort mycket roligt. Under eftermiddagen...

Presentation


Välkomen till min blogg!

Här skriver jag om djur, vardag, fritid ja allt och lite till helt enkelt :)
Hoppas ni stannar!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Bästa med sommarlovet är...
 Glass
 Sola
 Bada
 Pyssla
 Vara ledig
 Sitta vid datorn
 Sovmorgon
 Rida
 Åka på semester
 Annat
 Allt

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards