Alla inlägg under maj 2014

Av Tilda - 31 maj 2014 08:45

 

Wilma matar dom underbara miniatyrhästrna, Ängla och Isabell.


Prinsess med fölet Prick tycker det är lungt i fölhagen där inga bråkiga storhästar finns!

 

När hästarna är så snälla som  Bella behöver man ju inte ta in dom i stallet för att borsta!


  

 Sally tar ett lite tveksamt steg ner i vattnet.

 

Prick är också osäker på det här med bad. Tur att Linda tryggt står brevid.

 

Äntligen kommer Mulle och Samira då får jag sällskap tänker Sötnos.


Kika in snart igen för att se vad som händer i stallet!

Av Tilda - 30 maj 2014 22:45

Hej på er! Idag har jag varit och shoppat. Jag fick ett par bra och snygga springskor men man kan ändå ha dom i trädgården eller i skolan. Sen fick jag en ny snygg bikini och en bikini topp som passade till en av mina bikini nederdelar hemma. Vi köpte en godisskål till vår lekstuga, födelsedag och examens presenter till mina kusiner. Brorsan köpte lite kulor och pokemonkort. I slutet köpte jag även en hudkräm. I love... blueberry & smoothie. På vägen hem blev det lite Mcdonalds. Väl hemma så solade jag, hoppade studsmatta, hade vattenkrig i det härliga vädret och på kvällen blev det supergod grillad mat. NU har jag presis sett på pappas pengar, haha. Oj vad klockan är mycket nu


God natt!!!

Av Tilda - 29 maj 2014 18:42

  Hej svejs! Idag har det varit så skönt utan skola. Började förmiddagen med skogs promenad och fika med familjen. jättemysigt var väll ute i skogen i kanske två timmar ungefär. När vi komm hemm har jag, brorsan och mamma städat i vår lekstuga  som blev väldigt fin och ren. Sen har jag ätit glass, ätit pasta och quornfile och ännu mer glass. Sen fyllde jag på med mer vatten till grodynglen eftersom mycket av deras vatten avdunstat i värmen. Nu sitter jag och väntar på att starstable ska ladda klart eftersom jag precis blivit medlem. Någon som spelat/spelar det? Ha en mysig torsdag så hörs vi

Av Tilda - 28 maj 2014 21:19

Hej bloggen! Idag har vi haft orienteringsdag med skolan. Det var jättekul. I morgon är det Kristihimmelfärd och på Fredag är det klämmdag. Skönt med fyra dagars ledigt. I går var jag och red. Hade min lilla älskling Truls. Jag hämtade först Truls som stog i sin spilta och band fast honnom ute på stallplanen. Sedan rycktade jag honnom och det var fortfarande mycket vinterpäls som låtsnade. När jag rycktat i ca 20 minuter så började jag sadla och tränsa. Igår stod uteritt på schemat. Vi skrittade i väg på långa tyglar, solen sken och det känndes väldigt härligt. Vi skulle öva på att stå mycket i fältsitts så vi skrittade,travade och gallopperade uppför backar. Jag och Truls red ganska långt fram i ledet och hästen framför oss var väldigt seg och Truls väldigt pigg så i galloppen ville Truls gärna galloppera förbi. Väl tillbaks i stallet sadlade jag av, bortsade, belönade med mycket gott hästgodis och ställde in Truls i hans spillta igen!


Hej då!

Av Tilda - 26 maj 2014 14:51

Hej! Nu har jag nyss kommit hem från skolan. Härligt att det är så fint  väder idag med. Har solat lite  i solen men det blev så varmt att jag gick in, då kan man ju passa på att blogga lite. Såg att förra Söndagen hade jag bloggat här för er i 2 månader. Oj vad tiden går fort och vad kul det är att blogga. Nu ska jag gå ut lite till♥



SE YOU LATER ALIGATER★☆

 

Av Tilda - 24 maj 2014 18:39

Hej bloggen!  Nu är det redan Lördag, vad skönt. Idag på förmiddagen har jag tittat på fotbollsmatch där min bror spelade. Sen har en kompis varit här och vi har fiskat lite men mest bara tagit det lugnt :) Nu har vi i familjen varit och fiskat. Jättekul brorsan fick tre fiskar. Dom var väldigt små så dom går inte att äta. Nu spelar jag lite sims medans jag väntar på tacos. I morgon är det föresten mors-dag så glöm inte att fira din mamma.

Fint väder idag mmm sol och skönt. Vad har du för väder idag?




Hörs om ett tag!



Av Tilda - 21 maj 2014 19:30

Hej bloggen idag är det redan Onsdag. Idag har jag först varit i skolan. Där hade jag historia, No, Sv och geografi. Efter skolan gick jag, mamma och brorsan ner till vattnet och jag och brorsan badade! Jag tyckte först att det var väldigt kallt men sen blev det ganska skönt när man simmat runt lite. Jag hade ju en gissa bilden tävling och här

är vinnaren☆★☆ ( ettrosamoln.bloggplatsen.se )Rätt svar var blad.  Hörs en annan dag!



Hej då!

Av Tilda - 20 maj 2014 20:47

Idag red jag bästa Oli★ När jag komm till stallet så började jag såklart att borsta Oli. Sedan sadlade jag och tränsade honnom. Oli hade dragit ut två tänder på förmiddagen så han fick därför ridas utan bett. När vi skulle sitta upp så ville Oli inte stå stil, han märkte väll att han inte hade bett. Vi värmde upp hästarna i skritt där vi jobbade med att dom skulle lyssna på oss i tex volter och halter. Efter en liten stund så togs det fram bommar så att varje hörn blev det en halv kvadrat med en kon i mitten. Man skulle göra en volt mellan bommarna som hästen inte fick röra men man skulle ändå vara så nära bommarna som möjligt. Det gick bra fast Oli var ganska trött. Sen travade vi lite på volter men upprepade sedan samma övning igen fast i trav. Oli ville hela tiden sakta av till skritt så jag fick jobba med skänklarna väldigt mycket. I slutet av passet fick dom andra göra övningen fast i galopp men jag och Oli fick trava eftersom han inte hade bett. Jag hade på mig lite för mycket kläder och var genomsvettig när vi skrittade av hästarna. Tillbaka i stallet så sadlade jag av, svampade av Oli och rycktade honnom.


Oli♥♥♥♥

Presentation


Välkomen till min blogg!

Här skriver jag om djur, vardag, fritid ja allt och lite till helt enkelt :)
Hoppas ni stannar!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Bästa med sommarlovet är...
 Glass
 Sola
 Bada
 Pyssla
 Vara ledig
 Sitta vid datorn
 Sovmorgon
 Rida
 Åka på semester
 Annat
 Allt

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards