Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Eliot

Av Tilda - 16 juni 2014 19:10

Idag har jag varit i stallet hela dagen. Skulle ju egentligen hjälp till på ett ridläger men barnen var så duktiga och klarade sig själva. Istället fick jag träna en ny liten shettis som heter Eliot och kallas Totte. Eliot är bara tre år och därför fick jag ägna mig åt min lilla älskling. Hjälpte först dom på ridlägret när dom gjorde iordning hästarna men sedan när dom red iväg hämtade jag Eliot i hagen. Jag började med att leda ner honom till paddocken. Där ledde jag runt honom i skritt och jobbade med att försöka få honom att gå bredvid mig istället för på mig. Direkt när jag hämtade honom kände jag hur mycket jag älskade honom. Jag la upp några bommar och ett hinder på 10 cm som vi både skrittade och travade över. Eliot bet mig väldigt mycket men för att bara vara tre år var han superduktig.

Vi  fortsatte i skritt och trav och jag försökte mes få honom att slappna av. Eliot tyckte det var roligt att hoppa så det blev till och med lite galopp. Efter kanske en halvtimme så gick vi in i stora stallet där jag satte fast Eliot. Det var bara en häst inne och hon är jätte snäll men ändå var Eliot lite nervös men han skötte sig jätte bra. Ryktade och lärde honom att lyfta på framhovarna men det ska vi jobba på mer imorgon. Eliot fick äta sin lunch i hagen medans jag åt min med ridlägerbarnen. Sen hämtade jag honom igen men nu släppte jag lös honom i paddocken och han var helt fantastisk. Följde efter mig över allt. Över hinder och slalom mellan koner helt utan något. Sen fortsatte jag att leda honom i trav över bommar och sen kom en annan häst in i paddocken men det var bra så att han fick öva sig lite på det. Väl inne i stallet blev han ordentligt borstad i 40 minuter och han glänste. Älskar dig Eliot! Ses i morgon

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilda - 22 juli 2014 19:12

bloggenommigochdittodatt.blogg.se bloggenommigochdittodatt.blogg.se bloggenommigochdittodatt.blogg.se     ...

Av Tilda - 12 juli 2014 14:29

Hej bloggen! Nu är det sista gången jag skriver på denna bloggen. kanske kommer jag tillbaka hit till bloggen någon gång men isåfall får ni veta det innan för nu har jag nämligen en ny blogg. Så kika in där, den är precis som denna bloggen fast istäl...

Av Tilda - 9 juli 2014 20:14

   

Av Tilda - 7 juli 2014 18:20


★ Skriv en komentar om vad du tror det är för hästras på bilden. ★ Skriv din bloggadress om du vill bli länkad ( inget måste) ★ Kika in på lördag och se om du vunnit.     ...

Av Tilda - 7 juli 2014 17:58

Hej på er! Just nu sitter jag i köket medans jag har fötterna i ett härligt fotbad. Allt jag använde till fotbadet var olivolja, cocoskräm, varmtvatten och lite tvål.  Idag har jag träffat en kompis och vi har gjort mycket roligt. Under eftermiddagen...

Presentation


Välkomen till min blogg!

Här skriver jag om djur, vardag, fritid ja allt och lite till helt enkelt :)
Hoppas ni stannar!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Bästa med sommarlovet är...
 Glass
 Sola
 Bada
 Pyssla
 Vara ledig
 Sitta vid datorn
 Sovmorgon
 Rida
 Åka på semester
 Annat
 Allt

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards